Vespa Sprint SIP Speedo/tacho meter - no RPM

Hi all,

Let me quickly introduce myself: I am Dennis, living in The Netherlands and the proud owner of a shiny-blue Vespa Sprint 50cc 4V Four stroke. The '14 model.

I bought myself the SIP Speedo/tacho meter (MV914008S) and installed it yesterday evening. Besides disassembling almost the whole scooter, it was lot's of fun to install!

Everything works, except for the RPM. I installed the wire as noted (connected the provided wire to the pink wire from the ignition coil) but nothing is indicated. Both for the speedo meter and tacho/rpm meter I stayed on the default values for the sensor points 04 and RPM pulse 0.5.

I measured for a broken wire, incorrect installation or a defect adapter, but everything seems to be ok.

Does anyone have a clue what to try before I contact SIP for an RMA?

Kind regards from the sunny Netherlands.

Hallo zusammen,

Lassen Sie mich kurz vorstellen: Ich bin Dennis, wohnhaft in den Niederlanden und stolzer Besitzer eines glänzend blauen Vespa Sprint 50cc 4V Viertakt. Das Modell '14.

Ich habe mir das SIP Speedo / Tacho Meter (MV914008S) gekauft und gestern Abend installiert. Neben der Demontage fast des gesamten Scooters hat die Installation viel Spaß gemacht!

Bis auf die Drehzahl funktioniert alles. Ich habe das Kabel wie angegeben installiert (das mitgelieferte Kabel mit dem rosa Kabel von der Zündspule verbunden), aber es wird nichts angezeigt. Sowohl für den Tachometer als auch für den Tacho- / Drehzahlmesser habe ich die Standardwerte für die Sensorpunkte 04 und den Drehzahlimpuls 0,5 beibehalten.

Ich habe nach einem Kabelbruch, einer falschen Installation oder einem defekten Adapter gesucht, aber alles scheint in Ordnung zu sein.

Hat jemand eine Ahnung, was er versuchen soll, bevor ich SIP für eine RMA kontaktiere?

Herzliche Grüße aus den sonnigen Niederlanden.