Vespa ET4 Umbau

Hallo!

Ich möchte meine Vespa ET4 125, BJ2001, LEADER auf 187ccm von malossi umbauen!

meine frage ist, was muss ich alles noch verändern? die malossi multivar und den malossi riemen hab ich schon verbaut und einen scorpion sportauspuff auch!

muss am vergaser etwas verändert werden oder am getriebe? ich hab gelesen das einen längere übersetzung sinnvoll wäre! ich möchte aber hauptsächlich mehr beschleunigung - höchstgeschwindigkeit ist mir nicht so wichtig, denn mehr als 100kmh mit den kleinen reifen macht eh keinen spass! =)

vieleicht hat jemand schon erfahrung damit gemacht und kann mir ein paar tipps geben!

danke im vorraus, Thomas

na klar größer bedüsen

du hast da fast 60ccm mehr und die wollen ihr auch Futter haben

Hallo Dieter!

Danke für den Tipp!! Werde ich ausprobieren!!

Es ist sehr schwierig das richtige zu machen, weil jeder etwas anderes sagt!

Malossi empfiehlt eine grössere Düse ca. 5% - 10% grösser als original und den Multivar-kit weil das Drehmoment verändert wird und der Schaltzeitpunkt verschoben wird !

In anderen Foren hab ich gelesen, daß man unbedingt eine längere Übersetzung braucht, weil sie sich sonst zu Tode dreht!

Aber ich werde mal den Zylinder einbauen und schauen was passiert!

Danke

LG Thomas

Hallo

Ich habe alles eingebaut bis auf die Nockenwelle. Warum denkst du dass es besser ist als an den Düsen rumzuspielen?

LG

Hallo Thomas,

die beste Beschleunigung hast Du, wenn nur der 187 ccm Malossi-Kolben-Zyl.-Umsatz eingebaut wurde.

Malossi-Antriebsriemen kann drin bleiben. Original-Variomatik u. Original-Rollen auch drin lassen. Endge-

schwindigkeit dann 104 km/h. Finger weg von Vergaserveränderungen. Getriebe- und Variomatikänderungen

bringen in der Endgeschwindigkeit fast nichts, verschlechtern aber den Anzug spürbar. Hab ich selber aus-

probiert.

Gruß Dieter

Hallo

Ich habe den Zylinder und div. Malossi Teile eingebaut. Die Vespa hat jetzt das Problem dass sie immer wieder aus unerklärlichen Gründen die gelbe Motorwarnleuchte anspringt. Dann heisst es ausschalten und einschalten damit sie wieder richtig läuft. Mit dem Abzug bin ich jetzt noch nicht zu frieden obwohl ich den PM 81 Auspuff Variomatik, Kuplung und die Rollen mit 9.5 eingebaut habe. Ich hoffe die Nockenwelle bringts. Warum bist du der Ansicht, dass an den Düsen nichts geändert werden sollte?

LG

Hi hat jemand die Nockenwelle in seine ET4 Leader ZAPM19 verbaut??? Lt. Malossi passt die nicht!!! Hat auch einer Erfahrung mit dem Vergaser -KEIHIN CVK 30mm (Typ 3007AYEP)- AW=40mm von Piaggio auf dem 187 ccm Zylinder???

Genau das habe ich gemeint!! Jeder sagt was anderes!!

Finger weg von Vergaserveränderungen... mehr ccm - mehr Futter... klingt auch logisch!!

Ich kenn das noch von den guten alten Mopedzeiten wo wir die Vespas auf 138ccm umgebaut haben und da haben wir natürlich auch grössere Düsen eingebaut...

Aber bei 4Takt Rollern kenn ich mich noch nicht so aus!

Trotzdem Danke für die Tipps!! Ich werd`s testen und dann berichten!!

LG Tom

Hi,

mach den 187er mit der scharfen Nocke rein..

http://www.sip-scootershop.com/Products/Nockenwelle+MALOSSI+fur_M5911962

. dann kannst alles Andere so lassen wie es ist.

Die Steuerzeiten der Nocke machen beim 4T Motor die Musik

Grüße

Deal with domestic and international economic change in the situation, reform and policy control "weapons", the need to constantly loading new "ammunition." The topic will bomb bursts 6:     1, innovative investment and financing, through the establishment of a special fund, where the stock of replacement debt, issuing corporate bonds, fixed-asset investment projects to adjust capital ratio, which enhances the ability of local and corporate investment, and promote the construction of major projects, public facilities and other ground support of the Midwest GW2.html, poor areas to develop and expand effective investment.     2, around the consumer to upgrade the new requirements, the introduction of pro-consumption, the new policy benefit people's livelihood, and promote the development of express delivery circulation, the release of the consumption potential.     3, accelerate the international cooperation capacity, achieve more win-win development outcomes.     4, support the real economy, quality and efficiency upgrades, pushing machinery, textile, light industry, automobile and other fields, accelerated depreciation, investment in technological upgrading of traditional industries to increase efforts to support.     5, through the improvement of R & D expense deduction, the revised high-tech enterprise management practices, support research and innovation activities of enterprises.     6, expand the application tibia.html of green energy and low-carbon products, promote the "Internet +" to more industries to develop, form a new growth point.     It is clear that these "ammunition" is the essence of Chinese economy, Li Keqiang has repeatedly stressed the "double engine" - increasing public goods, public service provision; promote public entrepreneurship, innovation Peoples. In the case of the traditional growth momentum weakened, this series of reform and opening up of new initiatives, new momentum is bound to effectively stimulate economic development.     Li Keqiang was noted that financial stability is related to the overall economic situation, the recent offer mechanisms to improve the RMB exchange rate, is in line with the international financial market trends reasonable measures, but there is no basis for the continued depreciation of the RMB exchange rate can be kept at a reasonable and balanced level basically stable.     Workshops signaled for the financial of this "powerful ammunition", it can be understood from three aspects. First, the "ammunition improvement": continue to promote financial reform and maintain adequate liquidity and reasonable, and enhance the ability to serve the real economy; the second is "ammunition upgrade": maintaining financial market stability operation, accelerate the construction of related systems, foster open and transparent, long-term stability the healthy development of the capital markets; the third is "ammunition safe": strengthen and improve risk management, regional systemic risk to hold the bottom line does not occur.     Resolutely punish acts of omission     Finally, clear what "military regulations" Yes.     Then sophisticated "weapons", "ammunition", the operation is no "military regulations" to protect, it is difficult to give full play to power. Only strict rules, strict implementation, strict supervision, serious investigation, in order to ensure a hit, to really solve the "target" problem.blog.inspiredhypnosis.co.uk/ fifacoinskaufen.html     So Li Keqiang in the thematic meeting requirements: to more effectively carry it out to consolidate the good momentum, stabilize market expectations. Various localities and departments to fear either for the difficulties, the initiative to find ways, the real, resolutely punish acts of omission. He also stressed the need to give full play to the initiative of both the central and local.http://www.ignk.com/ This reflects a belief that the Prime Minister said many times, "down with the desire to win." An order, military regulations must be carried out. Resolutely punish omission, is not talking about it. Recently the State Council, the first big issue inspection results announced disposal, nine administrative inspection found 7 Province omission issues investigated, 59 cadres were accountable negligence of duty, including five prefectural and county office Grade 20.     It seems really moving: the "omission" will lose their jobs hat!